Molt interessant les observacions a nivell d'aula realitzades als dos grups de INF-3 (P5).
Crec que ha estat una recollida d'informació molt útil i enriquidora. He pogut observar dues dinàmiques a nivell d'alumnat i de professorat, en la mateixa línia educativa i de programació però amb dos estils docents i de portar a terme la programació d'aula força diferent.
He realitzat una observació a l'aula no participant. El meu objectiu era observar aquells alumnes/as que s'adeqüaven al perfil dels nens/as de 3er.de primària que s'havien detectat amb AC, als quals se'ls hi havia passat el Behnale el curs 2009-2010 (revisats).
Descripció del treball: He estat a l'aula realitzant l'observació durant més o menys 60 minuts, a cada grup.
La meva presència, en principi, no sembla haver interferit en la dinàmica de la classe ja que bastants d'ells/es ja em coneixien, perquè aquest curs havia participat en la passació del test Behnale d'aquest curs i a més, són nens/es acostumats a que entri i surti professorat diferent (professorat de suport, ...).
La primera part de la sessió, he observat una dinàmica de grup col.lectiva a nivell oral-Racó-els nens/es estàven al racó de les activitats orals (sentats en grup al terra). En un dels grups era una sessió en que la professora exposava els "Phonics"-associació amb una imatge i la producció del so. I els nens/es participaven cada vegada que ella demanava exemples. Totes aquestes explicacions i intervencions eren en anglès.
I a l'altra grup, era una exposició sobre "The Friends" i les coses que han de fer els amics.
En aquesta estona he pogut observar, la participació dels alumnes/as, el seu nivell d'atenció a les explicacions de la mestra,...
A la segona part de la classe, els nens/es s'han posat a treballar a les seves taules-Treball de taula individual-taules rodones de 7-8 nens/es. En el primer grup, treballavèn les grafies a partir d'una fitxa. En el segon grup, treballàven en el quadern de dibuix, representant un dibuix amb el tema dels amics.
No hay comentarios:
Publicar un comentario