lunes, 13 de mayo de 2013

FASE: ANÀLISI I VALORACIÓ DE LA INFORMACIÓ RECOLLIDA





- Correcció i primera valoració de la informació recollida en els tests  BADYG-E2 i en el test de creativitat PIC-N.

La correccció del test de Intel.ligència va ser molt més fàcil i àgil, ja que es van introduir les dades de cada nen/a obtingudes en les diferents proves a partir d’uns codis i ja donava les puntuacions a nivell informàtic
Obtenint un PC per a cadascuna de les proves (1-9) i un QI general.
Considerarem un QI normal 85-115 (+-3). En general, van surtir bons resultats en els dos grups però pensem, que com es va dir anteriorment, els resultats podríen haver estar influïts a la baixa, pel tema de l’idioma de la prova.
En el grup A, sobresurten de la mitja global (QI) 4 subjectes (118(3);124) i en el grup B, 3 subjectes (121(2);124). En general, podríem dir que es troben sobre la mitjana 7 alumnes/as sobre un total de 48.
La correcció de la prova de creativitat va ser més feixuga i laborariosa, però alhora, divertida i amena pel que s’anava desprenent de la prova. S’havia de corretgir manualment a partir de les normes de correcció aportades pel manual.
La correcció va ser lenta i va durar alguns dies.
A la primera prova-JOC1- s’havia d’anar posant cada ítem que aportava el subjecte dins una categoría i després valorar la Fluïdesa: nombre de respostes aportades i la Flexibilitat: les diferents categories en les quals es podiens adscriure les respostes.A la segona prova-JOC2-les diferents respostes aportades pels subjectes sobre les possibles utilitats del tub de goma, també valoravem la Fluïdesa de les respostes, la Flexibilitat per categories i s’hi afegia l’Originalitat: es multiplicava el nombre de frequència d’una resposta per un quoeficient pre-assignat valorat per la seva originalitat. A la tercera prova-JOC3-es seguia el mateix procediment i es valorava les respostes narratives dels subjectes sobre les conseqüències de si els esquirols del món es convertissin en dinosaures i també es valorava: Fluïdesa, Flexibilitat i Originalitat. Així doncs, a partir d’aquestes tres proves, s’obtenia la CREATIVITAT NARRATIVA. I llavors, el JOC4, servia per valorar la capacitat gràfica i creativa, a partir de completar uns dibuixos inacabats. A partir d’aquesta prova, es valorava: Originalitat, Elaboració, Sombras i color, Títol assignat al dibuix i Detalls especials, i s’obtenia el CREATIVITAT GRÀFICA.
A partir de la suma de les dues (pic narratiu i pic gràfic) s’obtenia el PIC de CREATIVITAT GENERAL. Les puntuacions ens dònen unes PD que es converteixen en PC.
En general, es van obtenir molt bons resultats, es consideren nens/es per sobre la mitjana en creativitat general els que obtinguin resultats iguals o superior a PC:75 (+-3). Podem dir que trobem 13 nens/es d’un total de 48 alumnes/as amb aquesta capacitat per sobre la mitjana a nivell global amb puntuacions que osscil.len de 75-96 (PC). Distribuïts de la següent manera: 9 (grupA) i 4 (grupB). La puntuació més alta PC:96 es troba en el grup A.
Surten aspectes molt interessants i imaginatius en aquesta prova. Com he dit, costosa en la seva correcció però molt amena i divertida en la seva administració, i a més, amb resultats i anàlisis de la prova força sorprenents i curiosos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario