- Correcció
i primera valoració de la informació recollida en els tests BADYG-E2 i en el test de creativitat PIC-N.
La correccció
del test de Intel.ligència va ser molt més fàcil i àgil, ja que es van
introduir les dades de cada nen/a obtingudes en les diferents proves a partir
d’uns codis i ja donava les puntuacions a
nivell informàtic.
Obtenint un PC
per a cadascuna de les proves (1-9) i un QI general.
Considerarem un QI normal 85-115 (+-3).
En general, van surtir bons resultats en els dos grups però pensem, que com es
va dir anteriorment, els resultats podríen haver estar influïts a la baixa, pel
tema de l’idioma de la prova.
En el grup A, sobresurten de la mitja
global (QI) 4 subjectes (118(3);124) i en el grup B, 3 subjectes (121(2);124).
En general, podríem dir que es troben sobre la mitjana 7 alumnes/as sobre un
total de 48.
La correcció
de la prova de creativitat va ser més feixuga i laborariosa, però alhora,
divertida i amena pel que s’anava desprenent de la prova. S’havia de corretgir
manualment a partir de les normes de correcció aportades pel manual.
La correcció va ser lenta i va durar
alguns dies.
A la primera prova-JOC1- s’havia d’anar
posant cada ítem que aportava el subjecte dins una categoría i després valorar
la Fluïdesa: nombre de respostes
aportades i la Flexibilitat: les
diferents categories en les quals es podiens adscriure les respostes.A la
segona prova-JOC2-les diferents respostes aportades pels subjectes sobre les
possibles utilitats del tub de goma, també valoravem la Fluïdesa de les respostes, la Flexibilitat
per categories i s’hi afegia l’Originalitat:
es multiplicava el nombre de frequència d’una resposta per un quoeficient
pre-assignat valorat per la seva originalitat. A la tercera prova-JOC3-es seguia
el mateix procediment i es valorava les respostes narratives dels subjectes
sobre les conseqüències de si els esquirols del món es convertissin en
dinosaures i també es valorava: Fluïdesa, Flexibilitat i Originalitat. Així
doncs, a partir d’aquestes tres proves, s’obtenia la CREATIVITAT NARRATIVA. I llavors, el JOC4, servia per valorar la
capacitat gràfica i creativa, a partir de completar uns dibuixos inacabats. A
partir d’aquesta prova, es valorava: Originalitat,
Elaboració, Sombras i color, Títol assignat al dibuix i Detalls especials,
i s’obtenia el CREATIVITAT GRÀFICA.
A partir de la suma de les dues (pic
narratiu i pic gràfic) s’obtenia el PIC de CREATIVITAT
GENERAL. Les puntuacions ens dònen unes PD que es converteixen en PC.
En general, es van obtenir molt bons
resultats, es consideren nens/es per sobre la mitjana en creativitat general
els que obtinguin resultats iguals o superior a PC:75 (+-3). Podem dir que
trobem 13 nens/es d’un total de 48 alumnes/as amb aquesta capacitat per sobre
la mitjana a nivell global amb puntuacions que osscil.len de 75-96 (PC).
Distribuïts de la següent manera: 9 (grupA) i 4 (grupB). La puntuació més alta
PC:96 es troba en el grup A.
Surten aspectes molt interessants i
imaginatius en aquesta prova. Com he dit, costosa en la seva correcció però
molt amena i divertida en la seva administració, i a més, amb resultats i
anàlisis de la prova força sorprenents i curiosos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario