jueves, 16 de mayo de 2013

FASE: ANÀLISI I VALORACIÓ DE LA INFORMACIÓ RECOLLIDA



Revisió dels resultats de la prova BEHNALE
(Batería Evaluadora de las Habilidades Necesarias para el Aprendizaje de la lectura y escritura) administrades a l’alumnat detectat amb algun tipus d’AC i/o Talent a les proves anteriors.
El BEHNALE és una prova que s’administra a nens/es de 5-6anys i és d’aplicació individual.
És una prova que es passa cada any a l’escola, dins la programació del curs.
Aquesta bateria conta de 9 proves:
-Coordinació visomotora (CVM)
-Memòria motora (MM)
-Percepció i discriminació visual (PDV)
-Vocabulari (V)
-Articulació (A)
-Percepció i discriminació auditiva (PDA)
-Estructuració espai-temps (EET)
-Memòria visual immediata (MVI)
I també es valora, lateralitat.
CONCLUSIONS INICIALS:
-Subjectes amb Talent no han de perquè obtenir els millors resultats globals en la prova d’Habilitats necessàries per l’aprenentatge de la lectura i escriptura (BEHNALE-INF3).
-Alguns indicadors de la prova, revisats, que ens poden ajudar a detectar nens/es de INF-3 amb possibles AC, són en general, nens/es que han obtingut bons resultats  a les proves de: Coordinació Visual Motota (CVM), Percepció i Discriminació Visual (PDV) i una bona Articulació (A). Els resultats, no confirmem que hagin d’èsser nens/es en principi, amb molta riquesa de vocabulari ni amb resultats molt destacables en Memòria visual i auditiva.
-La falta de definició de lateralitat (Lateralitat creuada) en les etapes a nivell infantil no sembla interferir en poder desenvolupar aspectes d’altes capacitats o talents.
-Els subjectes amb Talent Creatiu poden tenir resultats justets a la prova del Behnale. A més, com hem vist a la prova del Badyg-E2, el seu Q.I pot ser normal-baix. Aspecte que confirma la teoria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario